torstai 12. kesäkuuta 2008


Sataa saavista... taidampa siivota ja järjestellä työkalut paikoilleen... On nimittäin tuo kaaos hieman riistäytynyt käsistä... Tehtävä tuntuu mahdottoman vastenmieliseltä ja oikeastaan suorastaan mahdottomalta... Laittaisin tähän kuvan kohteesta jos jaksaisin... Ymmärtäisitte mistä puhun... Laitan sensijaan käärmemiehen kuvan
Taas kuuntelen jostahi Radio Rockista Pentti Linkolan haastattelua, jossa jotenkin tuntuu, että juontajat aivan tahallaan ymmärtävät aivan pieleen kaikki hänen sanomansa... Pohjaavat haastattelunsa aivan omiin ennakko- odotuksiinsa siitä mitä mieltä Linkola luultavasti heidän mielestään on, eivätkä suostu kuuntelemaan lainkaan hänen sanojaan, vaikka ne eivät edes tunnu tälläkertaa hirveän kärjistetyiltä... Toinen mulkku nauraa ihan suoraan päin naamaa ja sanojen päälle... Vanhaa miestä tulisi sentään jollain tasolla kunnioittaa, oli hän mitä mieltä tahansa... Minua vituttaa tämä näennäinen sananvapaus, jossa ikäänkuin jokainen kyllä saa olla mitä mieltä haluaa, mutta jossa tällaisella yleisellä aivottomuudella murjotaan erimieliset kuitenkin yksinäisiin mielipidevankiloihinsa... Tämähän nyt on aivan yleinen ihmisten käyttäytymismalli missätahansa pienimmissäkin joukkioissa... Lapsilla ja aikuisilla... Miehillä ja naisilla... Poikkeavuus ja kaikki mitä ei ymmärretä tai haluta hyväksyä eristetään kaikkien rinkien ulkopuolelle... Sitten jos näitä eristettyjä on enemmän kuin yksi muodostavat he oman rinkinsä, jonka sisään ei muilla ole asiaa... Pentillä tuntuu olevan ihan oma rinkinsä ja kivirekensä raahattavana... Miettikää tuota taakkaa...
Ajatelkaa nyt ihmeessä... Onkohan ne Linkolan ajatukset kuitenkaan niin helevetin kaukaa haettuja... Ja eikö hän tosiaan ole johdonmukaisesti ollut linjoillaan alusta alkaen... Pentti ei tosiaan ole mikään "takinkääntäjä", toisin kuin minä...





"Kuluttajavirasto vetoaa teleoperaattoreihin, jotta nämä osoittaisivat vastuullisuutensa. Virasto toivoo, että alan yritykset astuvat asiakkaidensa kenkiin. Vetoomuksen taustalla on se, että ylivoimaisesti suurin osa virastoon saapuvista kuluttajien ilmoituksista koskee laajakaista- ja matkapuhelinliittymiä. Vaikka kuluttajien kohtaamat ongelmat ovat myös operaattoreiden tiedossa, tilanne ei ole korjaantunut. Kuluttajavirasto luonnehtii tilannetta jo umpikujaksi. Se muistuttaa edelleen, että viestintäpalveluiden ongelmat hankaloittavat kuluttajan arkielämää kohtuuttomasti.
– Yritykset voivat tukeutua siihen, että matkapuhelinliittymän kaltaiselle välttämättömyyspalvelulle riittää aina asiakkaita, olipa palvelu sitten miten huonoa tahansa, suomii johtaja Anja Peltonen Kuluttajavirastosta." STT



Ei kommentteja: